Service & Support

Wilt u graag uitleg over het CMS systeem of u heeft hulp nodig bij het instellen van u mail?  Wij kunnen u op afstand helpen met Teamviewer

Download hier Teamviewer om contact te maken met OVK webdesign.

Hier vindt je de handleiding van MAXI CMS

Heeft u nog andere vragen over het aanpassen van u website met MAXI CMS? Stuur dan een mail en we komen er spoedig op terug.

Veel gestelde vragen

Je ontvangt geen mail of kan geen mail versturen.

In principe lost een probleem met mail zich vanzelf op daar de leverancier van het systeem het onderhoud regelt. Meestal zit de mailbox vol. Ga dan naar de veel gestelde vragen pagina (onderaan dit bericht). Of je ontvangen mail zit in de ongewenste mailmap of spamfolder.

Problemen met mail via Office365 in combinatie met Outlook 2016

Neem dan contact op met u gekozen ICT partner uit de regio. Dit is dezelfde partij waar u ook de factuur voor office365 van Microsoft van krijgt.

Inloggen Office365 webmail

Via onderstaande link kan je inloggen op je office365 webmail omgeving

Webmail Office 365

Mail instellingen PC, Android en Iphone/ Apple

Heb je problemen met het verzenden en ontvangen van mail op je Iphone? Niet voor office365 gebruikers.

Het komt vaak voor dat na een update van je Iphone de mail niet meer werkt. Controleer dan onderstaande gegevens.

Dit zijn je mailinstellingen als je gebruikt maakt van Maxi CMS

gebruik altijd bij voorkeur een POP3 mailaccount:

inkomende mailserver: mail.bedrijfsnaam.nl  poort 110
uitgaande mailserver: mail.bedrijfsnaam.nl poort 587 

let op SSL niet gebruiken bij poort 110 en 587

Wil je SSL wel gebruiken en je hebt een MaxiCMS website gebruik dan deze server

inkomende mailserver: d-knabbel.host-ed.eu poort 110
uitgaande mailserver: d-knabbel.host-ed.eu poort 465

Bij een Iphone is het WEL verplicht om bij de uitgaande mailserver je gegevens in te vullen. Vul je gebruikersnaam in (je mailadres) en je wachtwoord.
Heb je een MAC computer en werkt het versturen van de mail niet?
Gebruik als alternatief dan voor uitgaande mailserver de SMTP gegevens van je internetprovider (glasvezel of ADSL).

SPF record O365 en MAXI CMS

Formulieren komen wel eens in de SPAMfolder. door onderstaande instelling kun je dat oplossen.

Pas in de DNS van je domeinnaam het SPF record aan naar het volgende:

“v=spf1 a mx include:_spf.maxicms.nl include:spf.protection.outlook.com ~all”

Ik krijg de melding:Mijn mailbox is bijna vol

Heeft u een melding ontvangen dat de mailbix bijna vol zit? Maak deze dan spoedig leger door te gaan naar de webmail van u website. 
Je gaat dan naar het volgende webadres:

www.<bedrijfnaam.nl>/webmail ( <bedrijfsnaam.nl> vervangen door eigen domeinnaam)

Instructie om volle mailbox te voorkomen

http://support.maxicms.nl/e-mail/mailbox-is-bijna-vol

ik weet mijn wachtwoord(en) niet meer

Van MAXI CMS?
Er zal dan een reset gedaan moeten worden. Stuur ons dan een email  en we sturen u spoedig een nieuw wachtwoord op.

Van de webmail of voor het instellen van de mail?
Volgens de AVG wetgeving mogen wij geen wachtwoorden meer bewaren. Controleer daarom de door OVK ontvangen mails en kijk of daar het wachtwoord bij staat. Is dit niet het geval kunnen wij het wachtwoord resetten. Stuur ons dan een email met een ander account of mailadres . Dit betekent dan wel dat overal waar de mail gebruikt wordt dit "nieuwe" wachtwoord ingegeven moet worden. ook op je telefoon.

Bij gebruik van Office365 kunt u een mail sturen naar de ICT partner. Dat is de partij waarvan u de factuur ontvangt van office365

Hoe kan ik inloggen in het CMS systeem?

Inloggen

Inloggen gaat als volgt:
 
  1. Ga naar de website die je wil bewerken
  2. Druk op de toetscombinatie Ctrl + Z
    of tik achter de website URL /admin, bv www.mijnwebsite.nl/admin
  3. Geef gebruikersnaam en wachtwoord

Als je bent ingelogd

Als je bent ingelogd, kom je weer gewoon op de website. Je zal wat knoppen zien waarmee je direct wat zaken kan wijzigen.
Helemaal bovenaan zie je een zwarte menubalk. Als je daarin aan de linkerkant op een menu-item klikt, dan zullen de menu-items wijzigen. Bijvoorbeeld, als je klikt op "Naar beheer gedeelte" dan komt het menu-item "Naar de website" beschikbaar. 

Afbeelding wordt na bijsnijden niet goed weergegeven in het CMS?

De meeste vragen over weergave van de website worden opgelost door je beeldscherm te verversen met F5 in Explorer of Firefox of SHIFT+F5 in google chrome. Ben je een MAC gebruiker? De toetscombinatie option⌥ + cmd⌘ + E uit te voeren, de cache wordt dan onmiddellijk gewist bij een MAC.

Hoe kan ik een pagina bewerken in het CMS systeerm?

Pagina bewerken

Op een pagina zie je de knop "Pagina bewerken". Klik daarop om de inhoud van de pagina te wijzigen. Je komt nu in de "Editor" terecht. 
Als je een code ziet zoals bijvoorbeeld

Het album kan niet worden gevonden.

, dan laat je die normaal gesproken staan. Als je deze code weghaalt, verdwijnt namelijk (in dit voorbeeld) het Fotoalbum.

Pagina toevoegen

  1. Kies bovenaan "Naar beheer gedeelte".
  2. Kies (zo nodig) in het verticale menu "Pagina's" en klik rechts op de knop "Pagina toevoegen".
  3. Geef de naam van de pagina, bijvoorbeeld: Referenties
    De overige items spreken voor zich.
  4. Klik op de knop Toevoegen.
    Je komt nu in de Editor om tekst en eventuele afbeeldingen op de pagina te zetten.

beeld verversen hoe doe ik dat?

Wist je dat de meeste vragen opgelost zijn door je beeldscherm te verversen met F5 in Explorer of Firefox of CTRL+F5 in google chrome.

Ben je een MAC gebruiker?

Als je een pagina opnieuw wil laden kun je hiervoor de sneltoets Command (⌘) + R gebruiken. Met Command (⌘) + Shift (⇧) + R doe je een harde refresh, zodat je de pagina helemaal opnieuw laadt

Op je mobiel moet je de geschiedenis van je mobiele browser wissen en dan verversen. Let op: als je google chrome gekoppeld hebt met je desktop computer kan het zijn dat het verversen op je mobiel pas werkt als je op de computer het cache geheugen gewist hebt van je browser. Je moet dus van beide Chrome browsera de geschiedenis wissen beginnend bij de computer.

Waarom is dit nodig?

Dit is nodig als er wijzigingen zijn gemaakt aan de website waarbij de inhoud al is opgeslagen op je computer. De website wordt dan uit het geheugen van de computer geladen, waardoor je de oude informatie nog ziet. Door bovenstaande oplossing te gebruiken zie je de nieuwste informatie.

Hoe maak ik een privacy statement?

Ga naar https://veiliginternetten.nl/privacyverklaring/ en maak je eigen privacy statement. Heb je daarna hulp nodig om deze te plaatsen op je website? Laat het dan even weten. 

Mollie aanvragen

Via onderstaande link kan je mollie aanvragen

https://www.mollie.com/dashboard/signup/553297?lang=nl

 

Administratie programma aanvragen

Persoonlijk maken wij gebruik van Wefact. Dit is een eenvoudig facturatieprogramma, wat nu ook een koppeling heeft naar de webshops van CCVSHOP. Gebruik onderstaande link om het aan te vragen en onvtang Wefact 1 maand gratis.

https://www.wefact.nl/uitnodiging/703c75641a

 

 

 

© 2022 OVK webdesign | Websites voor iedere ondernemer

Algemene Voorwaarden | Disclaimer | Sitemap | Privacy | alle prijzen zijn excl BTW