Service & Support
Wilt u graag uitleg over het CMS systeem of u heeft hulp nodig bij het instellen van u mail? Wij kunnen u op afstand helpen met Teamviewer
Download hier Teamviewer om contact te maken met OVK webdesign.
Hier vindt je de handleiding van MAXI CMS
Heeft u nog andere vragen over het aanpassen van u website met MAXI CMS? Stuur dan een mail en we komen er spoedig op terug.
Veel gestelde vragen
Je ontvangt geen mail of kan geen mail versturen. In principe lost een probleem met mail zich vanzelf op daar de leverancier van het systeem het onderhoud regelt. Meestal zit de mailbox vol. Ga dan naar de veel gestelde vragen pagina (onderaan dit bericht). Of je ontvangen mail zit in de ongewenste mailmap of spamfolder. Problemen met mail via Office365 in combinatie met Outlook 2016 Neem dan contact op met u gekozen ICT partner uit de regio. Dit is dezelfde partij waar u ook de factuur voor office365 van Microsoft van krijgt. Inloggen Office365 webmail Via onderstaande link kan je inloggen op je office365 webmail omgeving Mail instellingen PC, Android en Iphone/ Apple Heb je problemen met het verzenden en ontvangen van mail op je Iphone? Niet voor office365 gebruikers. Dit zijn je mailinstellingen als je gebruikt maakt van Maxi CMS gebruik altijd bij voorkeur een POP3 mailaccount: inkomende mailserver: mail.bedrijfsnaam.nl poort 110 Wil je SSL wel gebruiken en je hebt een MaxiCMS website gebruik dan deze server inkomende mailserver: d-knabbel.host-ed.eu poort 110 Bij een Iphone is het WEL verplicht om bij de uitgaande mailserver je gegevens in te vullen. Vul je gebruikersnaam in (je mailadres) en je wachtwoord. SPF record O365 en MAXI CMS Formulieren komen wel eens in de SPAMfolder. door onderstaande instelling kun je dat oplossen. Pas in de DNS van je domeinnaam het SPF record aan naar het volgende: “v=spf1 a mx include:_spf.maxicms.nl include:spf.protection.outlook.com ~all” Ik krijg de melding:Mijn mailbox is bijna vol Heeft u een melding ontvangen dat de mailbix bijna vol zit? Maak deze dan spoedig leger door te gaan naar de webmail van u website. www.<bedrijfnaam.nl>/webmail ( <bedrijfsnaam.nl> vervangen door eigen domeinnaam) Instructie om volle mailbox te voorkomen ik weet mijn wachtwoord(en) niet meer Van MAXI CMS? Van de webmail of voor het instellen van de mail? Bij gebruik van Office365 kunt u een mail sturen naar de ICT partner. Dat is de partij waarvan u de factuur ontvangt van office365 Hoe kan ik inloggen in het CMS systeem? Afbeelding wordt na bijsnijden niet goed weergegeven in het CMS? De meeste vragen over weergave van de website worden opgelost door je beeldscherm te verversen met F5 in Explorer of Firefox of SHIFT+F5 in google chrome. Ben je een MAC gebruiker? De toetscombinatie option⌥ + cmd⌘ + E uit te voeren, de cache wordt dan onmiddellijk gewist bij een MAC. Hoe kan ik een pagina bewerken in het CMS systeerm? Het album kan niet worden gevonden. beeld verversen hoe doe ik dat? Wist je dat de meeste vragen opgelost zijn door je beeldscherm te verversen met F5 in Explorer of Firefox of CTRL+F5 in google chrome. Ben je een MAC gebruiker? Als je een pagina opnieuw wil laden kun je hiervoor de sneltoets Command (⌘) + R gebruiken. Met Command (⌘) + Shift (⇧) + R doe je een harde refresh, zodat je de pagina helemaal opnieuw laadt Op je mobiel moet je de geschiedenis van je mobiele browser wissen en dan verversen. Let op: als je google chrome gekoppeld hebt met je desktop computer kan het zijn dat het verversen op je mobiel pas werkt als je op de computer het cache geheugen gewist hebt van je browser. Je moet dus van beide Chrome browsera de geschiedenis wissen beginnend bij de computer. Waarom is dit nodig? Dit is nodig als er wijzigingen zijn gemaakt aan de website waarbij de inhoud al is opgeslagen op je computer. De website wordt dan uit het geheugen van de computer geladen, waardoor je de oude informatie nog ziet. Door bovenstaande oplossing te gebruiken zie je de nieuwste informatie. Hoe maak ik een privacy statement? Ga naar https://veiliginternetten.nl/privacyverklaring/ en maak je eigen privacy statement. Heb je daarna hulp nodig om deze te plaatsen op je website? Laat het dan even weten. Mollie aanvragen Via onderstaande link kan je mollie aanvragen https://www.mollie.com/dashboard/signup/553297?lang=nl Administratie programma aanvragen Persoonlijk maken wij gebruik van Wefact. Dit is een eenvoudig facturatieprogramma, wat nu ook een koppeling heeft naar de webshops van CCVSHOP. Gebruik onderstaande link om het aan te vragen en onvtang Wefact 1 maand gratis. https://www.wefact.nl/uitnodiging/703c75641a
Het komt vaak voor dat na een update van je Iphone de mail niet meer werkt. Controleer dan onderstaande gegevens.
uitgaande mailserver: mail.bedrijfsnaam.nl poort 587
let op SSL niet gebruiken bij poort 110 en 587
uitgaande mailserver: d-knabbel.host-ed.eu poort 465
Heb je een MAC computer en werkt het versturen van de mail niet?
Gebruik als alternatief dan voor uitgaande mailserver de SMTP gegevens van je internetprovider (glasvezel of ADSL).
Je gaat dan naar het volgende webadres:
Er zal dan een reset gedaan moeten worden. Stuur ons dan een email en we sturen u spoedig een nieuw wachtwoord op.
Volgens de AVG wetgeving mogen wij geen wachtwoorden meer bewaren. Controleer daarom de door OVK ontvangen mails en kijk of daar het wachtwoord bij staat. Is dit niet het geval kunnen wij het wachtwoord resetten. Stuur ons dan een email met een ander account of mailadres . Dit betekent dan wel dat overal waar de mail gebruikt wordt dit "nieuwe" wachtwoord ingegeven moet worden. ook op je telefoon.Inloggen
Als je bent ingelogd
Pagina bewerken
Pagina toevoegen