Service & Support

Wilt u graag uitleg over het CMS systeem of u heeft hulp nodig bij het instellen van u mail?  Wij kunnen u op afstand helpen met Teamviewer

Download hier Teamviewer om contact te maken met OVK webdesign.

Hier vindt je de handleiding van MAXI CMS

Heeft u nog andere vragen over het aanpassen van u website met MAXI CMS? Stuur dan een mail en we komen er spoedig op terug.

Veel gestelde vragen

Standaard Mail

Je ontvangt geen mail of kan geen mail versturen.

In principe lost een probleem met mail zich vanzelf in een dag.
Meestal zit de mailbox vol. Door deze te legen in de webmail, zal alles weer gan functioneren. Is de mailbox niet vol, dan kan het een ander probleem zijn. Zijn je instellingen nog correct of is er iets gewijzigd aan de computer of telefoon? Stuur even een bericht via whatsapp naar 0263217045 en we gaan het even voor je nakijken.

heb je een mail niet ontvangen?

Controleer even of je ontvangenmail in de ongewenste mailmap of spamfolder is aangekomen. Dit is nooit 100% te voorkomen.

Mail instellingen PC, Android en Iphone/ Apple

Heb je problemen met het verzenden en ontvangen van mail op je Iphone? Niet voor office365 gebruikers.

Het komt vaak voor dat na een update van je Iphone de mail niet meer werkt. Controleer dan onderstaande gegevens.

Dit zijn je mailinstellingen als je gebruikt maakt van Maxi CMS

gebruik altijd bij voorkeur een POP3 mailaccount:

inkomende mailserver: mail.bedrijfsnaam.nl  poort 110
uitgaande mailserver: mail.bedrijfsnaam.nl poort 587 

let op SSL niet gebruiken bij poort 110 en 587

Wil je SSL wel gebruiken en je hebt een MaxiCMS website gebruik dan deze server

inkomende mailserver: d-knabbel.host-ed.eu poort 110
uitgaande mailserver: d-knabbel.host-ed.eu poort 465

Bij een Iphone is het WEL verplicht om bij de uitgaande mailserver je gegevens in te vullen. Vul je gebruikersnaam in (je mailadres) en je wachtwoord.
Heb je een MAC computer en werkt het versturen van de mail niet?
Gebruik als alternatief dan voor uitgaande mailserver de SMTP gegevens van je internetprovider (glasvezel of ADSL).

Ik weet wachtwoord van mijn mail niet meer

Van de webmail of voor het instellen van de mail?
Volgens de AVG wetgeving mogen wij geen wachtwoorden meer bewaren. Controleer daarom de door OVK ontvangen mails en kijk of daar het wachtwoord bij staat. Is dit niet het geval kunnen wij het wachtwoord resetten. Stuur ons dan een email met een ander account of mailadres . Dit betekent dan wel dat overal waar de mail gebruikt wordt dit "nieuwe" wachtwoord ingegeven moet worden. ook op je telefoon.

Webmail toegang MAXI CMS

Dit is de link naar de standaar webmail van MAXI CMS

https://websites.arrowserver.nl/roundcube/

Ik krijg de melding:Mijn mailbox is bijna vol

Heeft u een melding ontvangen dat de mailbix bijna vol zit? Maak deze dan spoedig leger door te gaan naar de webmail van u website. 
Je gaat dan naar het volgende webadres:

www.<bedrijfnaam.nl>/webmail ( <bedrijfsnaam.nl> vervangen door eigen domeinnaam)

Instructie om volle mailbox te voorkomen

http://support.maxicms.nl/e-mail/mailbox-is-bijna-vol

MS 365 mail only

Inloggen MS 365 webmail

Via onderstaande link kan je inloggen op je office365 webmail omgeving

Webmail MS 365

Ik weet mijn wachtwoord van MS 365 mail niet meer

Volgens de AVG wetgeving mogen wij geen wachtwoorden meer bewaren. Controleer daarom de door OVK ontvangen mails en kijk of daar het wachtwoord bij staat. Is dit niet het geval kunnen wij het wachtwoord resetten. Stuur ons dan een email met een ander account of mailadres . Dit betekent dan wel dat overal waar de mail gebruikt wordt dit "nieuwe" wachtwoord ingegeven moet worden. ook op je telefoon.

Maakt u gebruik van MS 365 via een externe ICTer anders dan Mulder IT of OVK webdesign, dan verzoek ik je vriendelijke om daar de vraag naartoe te sturen.

Problemen met mail via MS 365 in combinatie met Outlook 2016

Neem dan contact op met u gekozen ICT partner uit de regio. Dit is dezelfde partij waar u ook de factuur voor MS 365 van Microsoft van krijgt.

SPF record MS 365 en MAXI CMS

Formulieren komen wel eens in de SPAMfolder. door onderstaande instelling kun je dat oplossen.

Pas in de DNS van je domeinnaam het SPF record aan naar het volgende:

“v=spf1 a mx include:_spf.maxicms.nl include:spf.protection.outlook.com ~all”

MS 365 account toevoegen aan de Outlook client [Windows]

Als je e-mail wilt verzenden en ontvangen met Outlook, dien je eerst het e-mailaccount aan Outlook toevoegen. Deze handleiding bevat de instructies voor de Outlook client op een PC.

Inhoudsopgave

  • 1. Open Outlook en selecteer Bestand > Account toevoegen.
  • 2. Voer je e-mailadres in en selecteer Verbinding maken.
  • 3. Kies als Accounttype Exchange
  • 4. Klaar!

1. Open Outlook en selecteer Bestand > Account toevoegen.

Selecteer Bestand en vervolgens Account toevoegen.

2. Voer je e-mailadres in en selecteer Verbinding maken.

        (Voor Outlook 2013: selecteer E-mailaccount en voer je naam, e-mailadres en wachtwoord in.)

        Oudere Outlook versies worden niet meer ondersteund door Microsoft.

        

        Klik vervolgens op Volgende.

        Voer je wachtwoord in en klik op aanmelden.

TCe8OMcuH2mRkTBzen4-2r2NT6XkVV9btQ

3. Kies als Accounttype Exchange

MJW5WENA61fXvV4-dduN_NEPM51b9KQaCw

4. Klaar!

l27XQ4ynP26apE1VeQ-QV2LWGKy3YIJiOA

MS 365 account toevoegen aan de Outlook client [Mac OS]

Als je e-mail wilt verzenden en ontvangen met Apple Mail, dien je eerst het e-mailaccount aan Apple Mail toevoegen. Deze handleiding bevat de instructies voor MacOs.

Inhoudsopgave

  • 1. Ga naar Accounts
  • 2. Nieuwe account toevoegen
  • 3. Accounttype kiezen
  • 4. Gegevens invullen
  • 5. Diensten kiezen
  • 6. Afronden

1. Ga naar Accounts

Open Apple Mail en selecteer links boven "Mail" en vervolgens "Voorkeuren...". Kies hierna voor "Accounts".

h8OHFVpRp-xCLhMhTtUPNkTVJwXUzjgv9g

2. Nieuwe account toevoegen

Druk op het plus symbol (+) onderaan de lijst van accounts om een nieuwe account toe te voegen.

3. Accounttype kiezen

Kies als Accounttype Exchange

m0PddtPVl6qiXLd3XesAGfSpWXWl4jAFCg

4. Gegevens invullen

Vul bij "Naam" de tekst in die ontvangers van je e-mail gaan zien als "Afzender". Bijvoorbeeld: Jan Janssen. Vul vervolgens je gebruikersnaam en wachtwoord in

7INy3mqAtqYTdllst1z_gP0XgL8nrTqG-w

5. Diensten kiezen

Kies hierna voor welke diensten je de Exchange account wilt activeren voor je Mac. Druk daarna op "Gereed".

p4PZSykYuS4BS1m3IQX9-drgAW0uXIZyYg

6. Afronden

Klaar! Je account is succesvol toegevoegd aan je Mac.

MS 365 account instellen op Android

Uitleg en handleiding voor het toevoegen van een Exchange Online account op een Android toestel.

Inhoudsopgave

  • 1. Selecteer Aan de slag
  • 2. Open het Menu en klik op Instellingen
  • 3. Typ je volledige e-mailadres
  • 4. Voer het wachtwoord van je e-mailaccount in
  • 5. Toestemming

1. Selecteer Aan de slag

(Als dit de eerste keer is. Als dat niet zo is dan ga je naar stap 2.) 

Outlook voor Android heeft wellicht jouw Gmail-account al geïnstalleerd.

Je kunt automatisch toevoegen en machtigingen accepteren. Tik vervolgens op Account toevoegen om een nieuw e-mailaccount toevoegen.

pp1offMZoNiGXwWiPj7i1YYiQBSFvvyTOw

 yhzzcQC9eaiEh-nsv5o9pqozD9O4quK_Ew

2. Open het Menu en klik op Instellingen

(het tandwieltje) > Account toevoegen > E-mailaccount toevoegen.

s230qZbimqwEWw0Sbg8qz913HoaVjsskng

WqItFWT9uV9bJJYpiFecgPGZ5W8yWkqcwQ

Mdj7CEMOV_hhPbYCfZkTQabrnW0DIGXWPA

3. Typ je volledige e-mailadres

Tik vervolgens op Doorgaan.

Ob9J8VkP69LtmEg9jjKBspYn0fnYVkbVqg

4. Voer het wachtwoord van je e-mailaccount in

En tik op Aanmelden.

DMK_snsjwqLx-Pi-fIwDTBsKY_8tjRpbiQ

5. Toestemming

Je kunt om toestemming worden gevraagd voor toegang tot de agenda, contactpersonen, enzovoort. 

Tik op Ja of Toestaan.

Nu kun je Outlook voor Android gaan gebruiken.

M0LT5Ta6w_rEwefoVbI5w-sHx4pdw9mI8w

MS 365 account instellen op iOS Iphone/Ipad

Uitleg en handleiding voor het toevoegen van je mailaccount aan een iOS device.

INHOUDSOPGAVE

  • 1. Ga op je iPhone of  iPad naar instellingen
  • 2. Selecteer Exchange
  • 3. Voer het e-mailadres van het Hosted Exchange adres in
  • 4. Voer het wachtwoord in
  • 5. Machtiging
  • 6. Kies de services

1. Ga op je iPhone of  iPad naar instellingen

Zoek hier Accounts en wachtwoorden > Account toevoegen

Opmerking: Als je iOS 10 of lager gebruikt dan ga je naar E-mail > Accounts > Nieuwe account.

Apparaatinstellingen > Accounts en wachtwoorden

Tik op Nieuwe account

2. Selecteer Exchange

Exchange kiezen

3. Voer het e-mailadres van het Hosted Exchange adres in

En een beschrijving van je account, de beschrijving is hoe je jouw mailbox terugziet in de mailapp. Tik op Volgende.

ikBtdrtcu6DwU27w_rBK1R8Lvzx_-2YvkA

Klik op Log in

uXsPKiTWBefL3KP6-gHAD3eKr7gM8t5mUw

4. Voer het wachtwoord in

Dit is het adres dat is gekoppeld aan je e-mailaccount. Tik op Aanmelden of Volgende

4VlgYRvcKBr_Wa-Guwo0LW5kX-pY0mJfkQ

 

5. Machtiging

Het is mogelijk dat om bepaalde machtigingen wordt gevraagd. Tik op Akkoord.

nbQvH-FUVvdL45DRkVy9Ka7qdFSDJph6sg

6. Kies de services

Kies de services die je wilt synchroniseren met het iOS-apparaat en tik op Opslaan. Dat is alles.

Synchronisatie-instellingen van account

Je ontvangt geen mail of kan geen mail versturen.

In principe lost een probleem met mail zich vanzelf in een dag.
Meestal zit de mailbox vol. Door deze te legen in de webmail, zal alles weer gan functioneren. Is de mailbox niet vol, dan kan het een ander probleem zijn. Zijn je instellingen nog correct of is er iets gewijzigd aan de computer of telefoon? Stuur even een bericht via whatsapp naar 0263217045 en we gaan het even voor je nakijken.

heb je een mail niet ontvangen?

Controleer even of je ontvangenmail in de ongewenste mailmap of spamfolder is aangekomen. Dit is nooit 100% te voorkomen.

Website

ik weet mijn wachtwoord(en) niet meer van het CMS

Van MAXI CMS?
Er zal dan een reset gedaan moeten worden. Stuur ons dan een email  en we sturen u spoedig een nieuw wachtwoord op.

Hoe kan ik inloggen in het CMS systeem?

Inloggen

Inloggen gaat als volgt:
 
  1. Ga naar de website die je wil bewerken
  2. Druk op de toetscombinatie Ctrl + Z
    of tik achter de website URL /admin, bv www.mijnwebsite.nl/admin
  3. Geef gebruikersnaam en wachtwoord

Als je bent ingelogd

Als je bent ingelogd, kom je weer gewoon op de website. Je zal wat knoppen zien waarmee je direct wat zaken kan wijzigen.
Helemaal bovenaan zie je een zwarte menubalk. Als je daarin aan de linkerkant op een menu-item klikt, dan zullen de menu-items wijzigen. Bijvoorbeeld, als je klikt op "Naar beheer gedeelte" dan komt het menu-item "Naar de website" beschikbaar. 

Afbeelding wordt na bijsnijden niet goed weergegeven in het CMS?

De meeste vragen over weergave van de website worden opgelost door je beeldscherm te verversen met F5 in Explorer of Firefox of SHIFT+F5 in google chrome. Ben je een MAC gebruiker? De toetscombinatie option⌥ + cmd⌘ + E uit te voeren, de cache wordt dan onmiddellijk gewist bij een MAC.

Hoe kan ik een pagina bewerken in het CMS systeerm?

Pagina bewerken

Op een pagina zie je de knop "Pagina bewerken". Klik daarop om de inhoud van de pagina te wijzigen. Je komt nu in de "Editor" terecht. 
Als je een code ziet zoals bijvoorbeeld

Het album kan niet worden gevonden.

, dan laat je die normaal gesproken staan. Als je deze code weghaalt, verdwijnt namelijk (in dit voorbeeld) het Fotoalbum.

Pagina toevoegen

  1. Kies bovenaan "Naar beheer gedeelte".
  2. Kies (zo nodig) in het verticale menu "Pagina's" en klik rechts op de knop "Pagina toevoegen".
  3. Geef de naam van de pagina, bijvoorbeeld: Referenties
    De overige items spreken voor zich.
  4. Klik op de knop Toevoegen.
    Je komt nu in de Editor om tekst en eventuele afbeeldingen op de pagina te zetten.

beeld verversen hoe doe ik dat?

Wist je dat de meeste vragen opgelost zijn door je beeldscherm te verversen met F5 in Explorer of Firefox of CTRL+F5 in google chrome.

Ben je een MAC gebruiker?

Als je een pagina opnieuw wil laden kun je hiervoor de sneltoets Command (⌘) + R gebruiken. Met Command (⌘) + Shift (⇧) + R doe je een harde refresh, zodat je de pagina helemaal opnieuw laadt

Op je mobiel moet je de geschiedenis van je mobiele browser wissen en dan verversen. Let op: als je google chrome gekoppeld hebt met je desktop computer kan het zijn dat het verversen op je mobiel pas werkt als je op de computer het cache geheugen gewist hebt van je browser. Je moet dus van beide Chrome browsera de geschiedenis wissen beginnend bij de computer.

Waarom is dit nodig?

Dit is nodig als er wijzigingen zijn gemaakt aan de website waarbij de inhoud al is opgeslagen op je computer. De website wordt dan uit het geheugen van de computer geladen, waardoor je de oude informatie nog ziet. Door bovenstaande oplossing te gebruiken zie je de nieuwste informatie.

Hoe maak ik een privacy statement?

Ga naar https://veiliginternetten.nl/privacyverklaring/ en maak je eigen privacy statement. Heb je daarna hulp nodig om deze te plaatsen op je website? Laat het dan even weten. 

Administratie programma aanvragen Wefact

Persoonlijk maken wij gebruik van Wefact. Dit is een eenvoudig facturatieprogramma, wat nu ook een koppeling heeft naar de webshops van CCVSHOP. Gebruik onderstaande link om het aan te vragen en onvtang Wefact 1 maand gratis.

https://www.wefact.nl/uitnodiging/703c75641a

 

 

 

 

 

© 2022 OVK webdesign | Websites voor iedere ondernemer

Algemene Voorwaarden | Disclaimer | Sitemap | Privacy | alle prijzen zijn excl BTW